Blomsma Print & Sign Blog

5 kantoordecoratie trends in 2018

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 6-feb-2018 11:40:40

De manier waarop we communiceren en zaken doen, verandert voortdurend. Verwacht wordt dat ook 2018 opwindende nieuwe trends zal laten zien in veel verschillende industrieën, en de signing (signage)-industrie is geen uitzondering. Nieuwe print- en signingtechnologie biedt nieuwe opties en soms zien we dat nieuwe ‘trending’ producten of diensten, zaken uit het verleden zijn die weer populair zijn geworden. Als bedrijfseigenaar, facilitair manager, inkoper, marketeer, gebouwbeheerder, architect of aannemer is het essentieel om opkomende trends te volgen en er zo voor te zorgen dat u investeert in signing die de concurrentie voor kan blijven. We hebben een paar trends op het gebied van kantoordecoratie  en -signing genoteerd om uw ogen op het nieuwe jaar te houden.

4 aspecten van kwalitatieve lichtreclame

Geschreven door Marly van Driel op 1-feb-2018 10:17:44

Lichtreclame is ontworpen om impact te creëren, om bezoekers te verwelkomen of om hen te informeren. Bedrijven en instellingen bouwen aan hun identiteit door signing in één lijn door te voeren. Zij investeren in goede signing, want kwaliteit opofferen voor een goede prijs geeft slechts een voordeel op korte termijn. Duurzaamheid is de laatste vijf jaar een steeds belangrijker punt geworden. De milieu-impact van lichtreclame die 10 jaar meegaat is ongeveer de helft van een ‘sign’ dat 5 jaar meegaat. Dit klinkt logisch maar langer houdbare producten betekent ook minder reparaties, vervangingen en dus afval.

In dit blog leest u meer over de 4 kenmerken van lichtreclame van hoge kwaliteit. Voor die lezers die echt haast hebben: duurzaamheid, energiezuinige led-innovatie, de juiste plaatsing van de lichtreclame en wet & regelgeving zijn de 4 belangrijkste aspecten.

Akoestische panelen; mooi én functioneel

Geschreven door Werner de Vries op 21-dec-2017 10:08:33

Akoestiek in ruimtes vaak onderschat
De wetenschap over geluid gaat verder dan het analyseren van trillingen en geluidsgolven alleen. Wat voor effect heeft het geluid in de ruimte, wat doet dat met de klant of medewerker en is de galm goed, acceptabel of juist storend? Het hangt ook helemaal af van waarvoor de ruimte dient. Men spreekt vaak over “Wat een slechte akoestiek in deze ruimte”, maar waar heeft men het dan over? De ruimte moet gevormd worden om de doelgroep heen, wat zorgt voor optimale verspreiding van het geluid.

Het effect van kleur in de zorg

Geschreven door Werner de Vries op 28-nov-2017 17:08:02

Kleuren hebben een bepaalde werking op het menselijk lichaam. Ze hebben invloed op onze gemoedstoestand en kunnen zelfs ons zenuwstelsel kalmeren. Daarnaast maken ze omgevingen minder provocerend of confronterend. Ook in de zorg spelen designers hier op in om het zo aangenaam als mogelijk te maken voor patiënten, bezoekers en zorgpersoneel.

Squid; zelfklevende semi-transparante stof als raamdecoratie

Geschreven door Werner de Vries op 13-nov-2017 16:36:52

“Textiel als raamdecoratie”, dat klinkt bekend. Iedereen denkt natuurlijk direct aan gordijnen of vitrages, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Privacy is nu ook te creëren door het toepassen van zelfklevende semi-transparante stof. Dus geen raamfolie of vitrages, maar vlak textiel!

Wagenparkbelettering: De klus is groot dus begin klein

Geschreven door Marly van Driel op 3-nov-2017 12:43:03

Door de omvang van het wagenpark ligt er voor veel bedrijven een drempel om over te stappen naar een andere wagenparkbeletteraar. Ontevreden zijn over de huidige beletteraar is één, maar daadwerkelijk overstappen blijkt niet altijd een logisch gevolg. Want verkopen alle beletteraars niet hetzelfde kunstje? Zijn ze wel zo goed als ze zeggen dat ze zijn? Hoe onderscheidt een goede wagenparkbeletteraar zich? Om deze onzekerheden weg te nemen hebben wij Ron Teeuw, specialist binnen de Blomsma Groep in o.a. restylingsprojecten, om opheldering gevraagd.

4 trends in Signing 2017

Geschreven door Marly van Driel op 16-okt-2017 16:53:43

"First impressions last forever". Als u wilt investeren in signing en klanten wilt trekken naar uw bedrijf of instantie, dan kunt u dit feit niet negeren. Een goede eerste indruk is het halve werk.

Bij Blomsma Print & Sign zien we het uiteraard als onze taak om goed op de hoogte te blijven van de laatste trends in signing. In deze blogpost delen we graag wat van onze kennis zodat u op de hoogte blijft van (opkomende) trends om de aandacht van uw publiek te trekken. Hieronder geven wij u enkele trends in signing die we in 2017 zien.

De kracht van effectieve signing in de zorgsector

Geschreven door Werner de Vries op 9-okt-2017 11:54:38

Veel zorginstellingen zijn vandaag de dag schoon, modern en state-of-the-art en hebben veel signing in hun communicatie met het publiek opgenomen. Maar plaatsen zoals ziekenhuizen zijn complexe omgevingen en kunnen voor patiënten en bezoekers verwarrend zijn om te navigeren. Het toevoegen van slimme signing om mensen te helpen hun weg te vinden kan van onschatbare waarde zijn voor de uitstraling van een zorginstelling.

Zichtbaarheid van signing (introductie)

Geschreven door Marly van Driel op 7-sep-2017 10:42:20

Letter sizing matters! Het wordt vaak over het hoofd gezien maar het formaat van letters is een van de meest belangrijke kenmerken waar rekening mee gehouden moet worden bij het ontwerpen van signing. Lettergrootte (ook wel letterhoogte genoemd) bepaalt vanaf hoe ver het bericht te lezen is. Te groot of te klein, het heeft invloed op de kwaliteit van de signing, het is dus cruciaal om te weten welke letterhoogte het beste werkt voor een bepaalde kijkafstand. In dit blog lees je meer over de leesbaarheid van signing, inclusief lettergrootte, kleur, lettertype, plaatsing en lichtomstandigheden.

4 trends in kantoordecoratie voor 2017

Geschreven door Marly van Driel op 16-aug-2017 10:34:57

Blomsma Print & Sign mag veel projecten doen waarbij we door middel van interieurdecoratie een aangename en functionele sfeer creëeren op een werkplek. Mensen willen zich thuis voelen in een kantoor, winkel, school of instelling. Met decoraties, kleuren, afbeeldingen en teksten kunnen we de sfeer en uitstraling van een kantoor positief beïnvloeden. We hebben de vier belangrijkste trends in kantoordecoratie op een rijtje gezet en daarbij aangegeven hoe deze trend zich vertaalt in mooie of slimme signoplossingen.