RECENTE BLOGPOSTS

CATEGORIEËN

Toon alle

Iedere maand de laatste blogposts per e-mail toegestuurd

4 trends in Signing 2017

Posted by Jan Peter Verheuvel on 16-okt-2017 16:53:43

Find me on:

"First impressions last forever". Als u wilt investeren in signing en klanten wilt trekken naar uw bedrijf of instantie, dan kunt u dit feit niet negeren. Een goede eerste indruk is het halve werk.

Bij Blomsma Print & Sign zien we het uiteraard als onze taak om goed op de hoogte te blijven van de laatste trends in signing. In deze blogpost delen we graag wat van onze kennis zodat u op de hoogte blijft van (opkomende) trends om de aandacht van uw publiek te trekken. Hieronder geven wij u enkele trends in signing die we in 2017 zien.


"Rebranding" is enorm
In de afgelopen jaren hebben we kunnen zien dat een aantal grote merken een enorme rebranding hebben ondergaan. Hunkemöller en McDonald’s zijn hier voorbeelden van, het zijn bedrijven die de markt al geruime tijd domineren. Hunkemöller heeft in Nederland lang vastgezeten aan een ‘degelijk’ imago. De rebranding campagne is gestart om een jongere uitstraling te krijgen. McDonald's had andere redenen voor hun rebranding. Zij zagen begin 2000 het teken van de toenemende interesse voor kwaliteitsproducten en een gezonder leven. Als reactie daarop heeft McDonald’s vele dollars uitgegeven aan rebranding. McDonald's heeft de huisstijlkleur volledig omgegooid van rood naar groen en maakt nu zelfs de belangrijke stap in het uitfaseren van antibiotica-kippen.

Wat heeft dit te maken met signing? Alles. Rebranding betekent nieuwe signing, groot en klein, indoor en outdoor. En met deze bovengenoemde marketing reuzen die de poging doen om te rebranden en zich opnieuw in de markt vestigen, zullen veel andere bedrijven het voorbeeld volgen. Het is dus belangrijk het belang van deze rebranding trend goed te begrijpen.

 

Duurzame designs, diensten en producten
Zoals eerder genoemd zijn groene en duurzame producten al enkele jaren op de markt. Mensen waren geïnteresseerd en enthousiast, maar hoge prijzen hielden de meeste partijen weg. Inmiddels wil iedereen overgaan op groen én duurzaam zijn is hot. Het wordt niet langer gezien als een opkomende trend, het begrip is ingeburgerd en consumenten verwachten dit ook van bedrijven.

Als u overweegt te investeren in signing, is het belangrijk om er bewust van te zijn dat deze trend rondom duurzaamheid niet tijdelijk is. Klanten willen steeds meer duurzame producten, die weinig effect hebben op het milieu. Bij Blomsma Print & Sign werken we steeds vaker met PVC-vrije folies en plaatmaterialen voor onze signing projecten en is LED de lichtbron geworden voor de meeste verlichte signing.


Authenticiteit is de hoeksteen
Het volgen en implementeren van deze trend kan ervoor zorgen dat uw kosten oplopen, maar voor branding en het creëren van reclameuitingen voor de millennials is authenticiteit essentieel. Deze millennials, ook wel Generatie Y genoemd, zijn geboren tussen grofweg 1980 en 1995. Zij zouden met hun digitale skills en open blik de broodnodige gedrevenheid moeten brengen op de arbeidsmarkt. Al jarenlang worden ze gezien als hemelbestormers in deze tijd van snelle trends en (technologische) veranderingen.

De belangrijkste stap (na het zijn van duurzaam) is laten zien dat u authentiek bent, bijvoorbeeld door gebruik te maken van eigen beeldmateriaal en daarmee zogenoemde Stockfoto's vermijden. Uw doelgroep houdt van ‘echtheid’.

Het internet en de daaruit voortvloeiende explosie aan mogelijkheden maakt dat iedereen zelf content kan creeren op veel verschillende media. Van merken en bedrijven wordt steeds meer originaliteit verwacht, in hun uitingen en campagnes. Overweeg om een fotograaf en een grafisch ontwerper in te huren om ervoor te zorgen dat u op de hoogte blijft van deze trend en unieke content ontwikkelt.

708x222_BallenbakCoolblue.jpg


Medewerkers met signing belonen
Een vierde en laatste trend die we steeds meer zien is signing van bedrijven richting hun eigen personeel. Merken richten zich niet langer enkel op de doelgroep maar vertalen hun branding ook door naar hun medewerkers om deze een plezierige werkomgeving te bieden. Een bedrijf dat hier erg sterk in is, is Coolblue.

Bij Coolblue zijn de vergaderruimtes een bron van inspiratie: een ballenbak of een junglekamer met lianen. Het bedrijfsrestaurant is een picknickplek, compleet met grastapijt en bomenbehang. Coolblue zegt hier zelf het volgende over: “Laat het idee varen dat je niet professioneel bezig bent als je plezier hebt. Gebruik creatieve werkvormen om de sleur van de vergadering te doorbreken. Sta stil bij de positieve zaken van de afgelopen week. Geef elkaar eens een complimentje. Happy medewerkers functioneren beter! En als medewerkers onderling fun hebben merkt de klant dat ook.”

Een ander bedrijf die de aandacht om dezelfde redenen op haar medewerkers richt is Google. Niet alleen door middel van signing maar ook door haar medewerkers te motiveren. Het bedrijf staat er al jaren om bekend dat werknemers gratis maaltijden krijgen en dat er glijbanen, klimmuren en pingpongtafels op kantoor staan.

 

Eerder schreven wij over de trends in kantoordecoratie met betrekking op signing. Denk hierbij aan akoestische middelen met multifunctionele functies, het flexwerken op alle mogelijke plekjes in een kantoor en scrumruimten met aangepast meubilair. En als laatste de gezonde werknemer, die gestimuleerd wordt de trap te nemen en gebruik maakt van dynamische zitmeubels.

REAGEER OP DEZE BLOGPOST