Het woord zegt het eigenlijk al: City dressing is het ‘aankleden van je stad’. Maar hoe werkt dit dan precies?
Wat is City dressing?
City dressing is de perfecte manier om uw stad op de kaart te zetten. Vaak is het een onderdeel van de citymarketing van een stad of gemeente. Dat kan bijvoorbeeld tijdens een groot evenement, zoals het Songfestival of de Marathon van Rotterdam, maar het kan ook uit langdurige signing bestaan. Denk bijvoorbeeld aan de ‘I AMsterdam’ letters in Amsterdam. City dressing zorgt voor een goede sfeer in de stad en heeft een positieve uitstraling op zowel het evenement als de stad zelf. Bovendien trekt goede city dressing vaak de media aan!
Wat werkt voor uw stad of gemeente?
Elke stad en elke gemeente is anders. Wat voor de ene gemeente werkt, zal voor de andere gemeente juist een flater zijn. Daarom maken we bij Blomsma Print & Sign altijd samen met u een plan voor city dressing. We hebben veel ervaring in samenwerken met een citymarketing team en kijken samen met u of uw team naar de mogelijkheden voor uw gemeente of stad. Van XXL Raamstickers op een groot, bekend gebouw tot grootschalige eventdressing: we maken altijd een gedegen plan van aanpak. Blomsma verzorgt het gehele traject voor u, van inventarisatie tot montage op locatie. Bovendien heeft u bij ons altijd een vaste contactpersoon en dus persoonlijke begeleiding voor elk project.
Grootschalige sport, cultuur- en muziekevenementen zoals het Eurovisie Songfestival of de Marathon in Rotterdam hebben vaak een enorm bereik. Dit bereik is veel breder dan alleen de lokale inwoners van een stad. En dat is uiteraard een mooie kans voor u om uw stad eens goed op de kaart te zetten en toeristen (uit eigen land of zelfs daarbuiten) aan te trekken. Om deze reden gaat er vaak een enorm budget naar city marketing en dus ook city dressing. En dat budget wilt u natuurlijk zo goed mogelijk inzetten!
Benieuwd naar de mogelijkheden van gevelreclame als onderdeel van city dressing? Bekijk dan onze speciale pagina voor gevelreclame, met al onze mogelijkheden!
Kunstobjecten of speciale gebouwen kunnen ook deel uitmaken van city dressing en city marketing. Denk bijvoorbeeld aan het bijzondere Depot Boijmans van Beuningen in Rotterdam. Dit bijzondere kunstdepot werd het eerste publiek toegankelijke kunstdepot ter wereld. Maar dat was niet de enige reden dat het project het nieuws haalde. De unieke vorm en gespiegelde buitenkant van het depot maakte het een waar kunstobject. Blomsma mocht aan dit bijzondere project deelnemen en heeft het depot voorzien van hoogwaardige 3MTM folies. Meer over dit project leest u hier.
Steeds meer gemeenten willen zo duurzaam mogelijk te werk gaan, ook wanneer het gaat om evenementen. Bij Blomsma Print & Sign dragen we graag ons steentje bij. Door onder andere het gebruik van hoogwaardige 3M materialen geven wij langdurige garanties op hechting en duurzaamheid van onze producten. Daarnaast worden onze folies op locatie geprint, de productie van uw city dressing is daarmee grotendeels in eigen beheer.
Meer informatie?
Heeft u vragen na het lezen van deze blog? Of heeft u specifieke ideeën voor city dressing van uw stad en bent u benieuwd naar onze mogelijkheden? Onze experts staan u graag te woord! Neem gerust vrijblijvend contact met ons op!