QR-codes bestaan al sinds 1994. Het bekende zwartwitte vierkantje heeft de laatste jaren echter een enorme comeback gemaakt. En dat is niet zo gek, want de codes zijn ontzettend gemakkelijk in gebruik.
QR staat voor 'Quick Respons'. Door een QR-code te scannen kom je binnen enkele seconden automatisch op de bijbehorende websitepagina. Makkelijker kan bijna niet!
Waarom de QR de laatste jaren zo populair is geworden? Simpel: wie loopt er tegenwoordig niet met een smartphone op zak? En in een tijd waar potentiele klanten altijd druk zijn, is een QR code de perfecte manier om traffic naar je website te genereren.
QR-codes in Signing
Oke, je bent overtuigd en wil graag QR-codes inzetten. Maar hoe? Tegenwoordig zie je overal QR-codes en dus is het een kunst om jouw code eruit te laten springen. Dus hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep je QR code scant en op jouw website terecht komt? De eerste stap is het trekken van aandacht met jouw signing.
Je kunt natuurlijk gewoon ergens een QR-code in je signing verwerken. Dat is al een vooruitgang, want mensen die meer informatie willen na het zien van jouw reclame of signing zullen hier zeker gebruik van maken. Maar als je op zoek bent naar iets meer creativiteit, laat je QR-code dan deel uitmaken van het sign-ontwerp zelf! Kijk bijvoorbeeld eens naar deze creatieve QR codes van Montgomery Street in Amerika en Allied Pickfords.
Interactieve QR-routes
Als je een route volgt in een mooi park of een pretpark, hoe leuk is het dan om een interactieve ervaring te hebben waar je alleen je telefoon voor nodig hebt? QR-codes zijn een onmisbare brug geworden tussen de fysieke en de virtuele wereld; van offline naar online in een paar seconden. Voeg bijvoorbeeld een QR-code toe aan een plattegrond voor aanvullende informatie of creëer een speurtocht met opdrachten. De mogelijkheden zijn eindeloos!
QR-codes als marketing instrument
QR-codes zijn voor bedrijven een uitstekende marketing tool. Offline marketing meetbaar maken? Dat kan met QR-codes! Het is namelijk heel makkelijk te traceren hoe mensen op jouw website terecht zijn gekomen. En meten is weten. Dit is de reden dat veel bedrijven een QR toevoegen aan hun reclame of signing. Waar je dan aan moet denken? We zetten een paar voorbeelden voor je op een rij:
Een voorbeeld van wanddecoratie met QR-codes: cargoschip Acta Auguria. Een project door Blomsma Print & Sign.
De mogelijkheden met een QR-code
Veel mensen weten dat je een QR-code kunt scannen om op een website terecht te komen. Maar QR-codes kunnen je ook doorverwijzen naar een telefoonnummer of een kaart/menu.
Dit zijn de bekendste opties van een QR-code:
Benieuwd hoe QR-codes jouw reclameuitingen kunenn versterken? Wij denken graag met je mee! Neem gerust contact met ons op.