Blomsma Print & Sign Blog

5 manieren om klantbeleving te verhogen met signing

Geschreven door Nicky Smol op 26-jul-2021 16:20:47

In 1909 wist Harry Gordon Selfridge al ‘The customer is always right’. De Nederlandse variant, ‘Klant is koning’, horen we nog regelmatig voorbij komen. Maar in het tijdperk van digitale media en een concurrent om elke hoek is de klantbeleving misschien wel belangrijker dan ooit tevoren. Een essentieel onderdeel van een goede klantbeleving is het aantrekkelijk maken van uw winkel of pand. In dit artikel vertellen wij hoe u dit voor elkaar krijgt door middel van signing.

De 7 factoren voor een betere kantooromgeving

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 16-jul-2019 11:15:54

De impact van werkomgeving

De inrichting van de werkplek heeft een grote impact op de productiviteit van de medewerkers. Slimme directeuren en managers begrijpen dat het cruciaal is om de werkomgeving te zien als een zakelijk instrument binnen een bedrijf. De kernwaarden van een bedrijf worden versterkt door de werkomgeving. Dit heeft te maken met verschillende teams, functies en ontwerpelementen, die de cultuur, de waarden en het merk van het bedrijf juist weerspiegelen.

7 succesfactoren van visual merchandising

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 20-jun-2019 12:17:00

Visual merchandising, ook wel de commerciële visuele ervaring genoemd, is de presentatie van uw producten in etalages, winkelschappen of displays. Visual merchandising helpt het bevorderen van de winkelverkoop door een aantrekkelijke winkelpresentatie. Een grote rol hierbij is de beleving die de klant ervaart, in en rondom uw winkel. Visual merchandising moet de aandacht trekken en ervoor zorgen dat bezoekers even een momentje nemen om te kijken, proberen, voelen en uiteindelijk te kopen. Wat moet u doen om de aandacht te trekken van uw bezoekers? In onderstaande blog gaan we hier uitgebreid op in.

Tijdelijke signing en bewegwijzering: hier moet u aan denken

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 28-feb-2019 12:27:26

Tijdelijke signing en bewegwijzering wordt overal om ons heen gebruikt. Tijdelijke borden of bewegwijzering voor evenementen, promotieacties, pop-up stores of bouwlocaties zijn een goed middel om mensen op een kostenefficiënte manier snel van A naar B te krijgen. Tijdelijke signing is ideaal wanneer u een korte periode iets wilt communiceren naar uw doelgroep. Dit kan door middel van promotie op evenementen en andere gebeurtenissen die beperkt zijn door een bepaald tijdsbestek. Belangrijke criteria voor tijdelijke signs zijn dat het materiaal  makkelijk te monteren moet zijn en het materiaal moet licht zijn. Wanneer het materiaal licht is dan kan het eenvoudig getransporteerd worden. Tijdelijk signs helpen uw bedrijf, instelling of organisatie zichtbaar te maken bij de doelgroep. In deze blog gaan we dieper in op tijdelijke signs en hoe deze gebruikt worden op evenementen, in de retail en tijdens verbouwingen.

3 tips om de doelgroep te bereiken met vrachtwagen belettering

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 6-nov-2018 13:49:34

Vrachtwagens zijn voortdurend onderweg om goederen te transporteren van A naar B. Doordat een vrachtwagen zoveel onderweg is, is het ideaal om als bedrijf gebruik te maken van deze rijdende billboard om uw merk te promoten. Een vrachtwagen wordt vaak en goed gezien op de weg door uw doelgroep en door potentiële klanten. De belettering is groot en van alle kanten zichtbaar. Het biedt een groot bereik en mogelijkheden voor indrukwekkende promotie. Maar wat kunt u nou het beste op de vrachtwagen communiceren? Hieronder geven wij u 3 tips over hoe u het beste de doelgroep kunt bereiken door middel van vrachtwagen belettering.

Trends in interieurdecoratie in Retail – Deel 3: van ideeën naar realisatie

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 16-okt-2018 10:39:54

In de twee eerste blogs (onze whitepaper is hier te downloaden) in deze serie over de consumententrends en het vergroten van de beleving bespraken we de trends die we zien in de retail om meer bezoekers naar de fysieke winkels te trekken. Wellicht heeft u daaruit al nieuwe ideeën opgedaan voor de inrichting van uw winkel. In dit laatste deel van de serie blogs over trends in de retail signing worden we concreter over de mogelijkheden van instore en outstore signing om een beleving te creëren in uw winkel. Welke opties op het gebied van prints & signing zijn er allemaal en wat kunt u ermee in uw winkelinterieur?

Afhankelijk van welke sfeer of winkelervaring u nastreeft, zijn er verschillende keuzes in wand-, raam-, vloer- en lichtdecoraties. Bijvoorbeeld wandvullende prints, fotobehang, akoestische panelen, raamfolies en/of interne bewegwijzering. Deze producten kunnen helpen om de trends in concrete aankleding te verwerken. Hieronder gaan we dieper in op deze signing producten.

Trends in interieurdecoratie in Retail – Deel 2: 4 tips om de beleving te vergroten

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 10-sep-2018 15:23:43

Een belangrijke term om de beleving te vergroten in de Retail is placemaking. Dit betekent het creëren van een plaats waar mensen graag verblijven, welke ze graag bezoeken en regelmatig naar terugkeren. Hoe creëert u zo’n plaats in uw winkel, waar klanten graag komen? En wat helpt de beleving van de klant te vergroten? Dit kan door elementen toe te voegen die klanten positieve ervaringen geven, welke ervoor zorgen dat klanten belevingen opnieuw willen ervaren in de toekomst. Maar wat zijn de trends in deze elementen?

Trends in interieurdecoratie Retail - Deel 1: Consumententrends

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 21-aug-2018 10:07:10

De trends in interieurdecoratie van retailers zijn gedreven door de behoeften van consumenten. Het is belangrijk om te weten welke trends spelen bij consumenten, zodat deze doorgevoerd kunnen worden en een invulling krijgen in het interieur. Creëer een belevenis waardoor consumenten uw winkel aantrekkelijker vinden en eerder een bezoek brengen. 

RECENTE BLOGPOSTS

CATEGORIEËN

Toon alle

Iedere maand de laatste blogposts per e-mail toegestuurd