Blomsma Print & Sign Blog

Interactieve reclame met QR-codes

Geschreven door Nicky Smol op 25-jan-2022 9:05:00

QR-codes bestaan al sinds 1994. Het bekende zwartwitte vierkantje heeft de laatste jaren echter een enorme comeback gemaakt. En dat is niet zo gek, want de codes zijn ontzettend gemakkelijk in gebruik.

QR staat voor 'Quick Respons'. Door een QR-code te scannen kom je binnen enkele seconden automatisch op de bijbehorende websitepagina. Makkelijker kan bijna niet!

Waarom de QR de laatste jaren zo populair is geworden? Simpel: wie loopt er tegenwoordig niet met een smartphone op zak? En in een tijd waar potentiele klanten altijd druk zijn, is een QR code de perfecte manier om traffic naar je website te genereren.

Signing voor bijzondere projecten

Geschreven door Nicky Smol op 5-jan-2022 15:26:09

Wat doet Blomsma Print & Sign nu precies? Nou, een heleboel! Logisch dat je door de bomen soms het bos niet meer ziet. Van bewegwijzering tot lichtreclame en van autobestickering tot het wrappen van gebouwen met folies.. the sky is the limit. En dat betekent dat er af en toe ook hele bijzondere projecten voorbij komen. Projecten waar we net zo trots op zijn als alle anderen, maar die nét even iets meer opvallen.

Naamsbekendheid vergroten met signing in 2022

Geschreven door Nicky Smol op 16-dec-2021 11:37:05

Iedere organisatie wil graag naamsbekendheid voor haar merk. Maar wat bedoelen we precies met naamsbekendheid? In deze blog vertellen we u meer over wat naamsbekendheid is, waarom het belangrijk is voor uw bedrijf en hoe signing hieraan bijdraagt.

Alles over DI-NOC interieurfolies

Geschreven door Nicky Smol op 17-nov-2021 8:39:02

De folies van DI-NOC bestaan al meer dan 70 jaar. Ze werden ooit groot in Japan, waar de folies populair waren als vervanger van hout. Inmiddels krijgt het portfolio van DI-NOC elke 2 jaar een update. Deze update bevat telkens nieuwe texturen die meegaan met de (interieur)trends. Zo zorgt 3M niet alleen voor betere technieken, maar ook voor telkens verrassende texturen.

Bij Blomsma Print & Sign werken we veel met de hoogwaardige folies van 3M, zo ook met DI-NOC. Maar wat is DI-NOC eigenlijk? En wat maakt DI-NOC folie zo uniek in vergelijking tot andere folies? In deze blog vertellen we u alles over DI-NOC.

Eén printer, twee afwerkingen: dat is de Colorado 1650

Geschreven door Nicky Smol op 14-okt-2021 9:33:32

Een van onze nieuwste printers is de Colorado 1650. De Canon Colorado 1650 is een zeer snelle printer, die snelheden behaalt van 159 m2 per uur. De 4 kleuren roll-to-roll printer beschikt over een unieke UVgel printtechnologie en heeft ingebouwde UV LEDlampen. Deze lampen zorgen ervoor dat de prints droog uit de printer komen en direct op een rol kunnen worden gedraaid.

Trends in interieurdecoratie Retail - Deel 1: Consumententrends

Geschreven door Sumera Bhatti op 21-aug-2018 10:07:10

De trends in interieurdecoratie van retailers zijn gedreven door de behoeften van consumenten. Het is belangrijk om te weten welke trends spelen bij consumenten, zodat deze doorgevoerd kunnen worden en een invulling krijgen in het interieur. Creëer een belevenis waardoor consumenten uw winkel aantrekkelijker vinden en eerder een bezoek brengen. 

Zonwerende raamfolies verbeteren uw werkklimaat

Geschreven door Werner de Vries op 4-apr-2018 8:29:49

Veel glas en last van (hinderlijke) warmte en weerspiegelingen door de zon
De oplossing tegen de warmte van de zon in uw bedrijfspand of werkomgeving kan misschien eenvoudiger geregeld worden dan u nu denkt. Zon- of warmtewerende raamfolies kunnen dé oplossing bieden. Deze folies hebben de eigenschap om de warmte van de zon buiten te houden en het daglicht minder fel te maken. Hierdoor verbetert het werkklimaat en kan de temperatuur intern wel tussen de 6 en 8 graden zakken, waardoor de airconditioning een stuk lagen kan. De soms hinderlijke inval van zonlicht op beeldschermen wordt ook gedeeltelijk gereduceerd en het zicht naar buiten blijft scherp.

5 kantoordecoratie trends in 2018

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 6-feb-2018 11:40:40

De manier waarop we communiceren en zaken doen, verandert voortdurend. Verwacht wordt dat ook 2018 opwindende nieuwe trends zal laten zien in veel verschillende industrieën, en de signing (signage)-industrie is geen uitzondering. Nieuwe print- en signingtechnologie biedt nieuwe opties en soms zien we dat nieuwe ‘trending’ producten of diensten, zaken uit het verleden zijn die weer populair zijn geworden. Als bedrijfseigenaar, facilitair manager, inkoper, marketeer, gebouwbeheerder, architect of aannemer is het essentieel om opkomende trends te volgen en er zo voor te zorgen dat u investeert in signing die de concurrentie voor kan blijven. We hebben een paar trends op het gebied van kantoordecoratie  en -signing genoteerd om uw ogen op het nieuwe jaar te houden.

4 aspecten van kwalitatieve lichtreclame

Geschreven door Marly van Driel op 1-feb-2018 10:17:44

Lichtreclame is ontworpen om impact te creëren, om bezoekers te verwelkomen of om hen te informeren. Bedrijven en instellingen bouwen aan hun identiteit door signing in één lijn door te voeren. Zij investeren in goede signing, want kwaliteit opofferen voor een goede prijs geeft slechts een voordeel op korte termijn. Duurzaamheid is de laatste vijf jaar een steeds belangrijker punt geworden. De milieu-impact van lichtreclame die 10 jaar meegaat is ongeveer de helft van een ‘sign’ dat 5 jaar meegaat. Dit klinkt logisch maar langer houdbare producten betekent ook minder reparaties, vervangingen en dus afval.

In dit blog leest u meer over de 4 kenmerken van lichtreclame van hoge kwaliteit. Voor die lezers die echt haast hebben: duurzaamheid, energiezuinige led-innovatie, de juiste plaatsing van de lichtreclame en wet & regelgeving zijn de 4 belangrijkste aspecten.

Akoestische panelen; mooi én functioneel

Geschreven door Werner de Vries op 21-dec-2017 10:08:33

Akoestiek in kantoren vaak onderschat
De wetenschap over geluid gaat verder dan het analyseren van trillingen en geluidsgolven alleen. Wat voor effect heeft het geluid in de ruimte van een kantoor, wat doet dat met de klant of medewerker en is de galm goed, acceptabel of juist storend? Het hangt ook helemaal af van waarvoor de ruimte dient. Men spreekt vaak over “Wat een slechte akoestiek in deze ruimte”, maar waar heeft men het dan over? De ruimte moet gevormd worden om de doelgroep heen, wat zorgt voor optimale verspreiding van het geluid.

 

RECENTE BLOGPOSTS

CATEGORIEËN

Toon alle

Iedere maand de laatste blogposts per e-mail toegestuurd