Blomsma Print & Sign Blog

4 tips voor effectieve wayfinding! [Leestijd: 3 min]

Geschreven door Sharona op 8-sep-2020 16:36:44

 

Wat is wayfinding?

Letterlijk vertaald, betekent wayfinding “bewegwijzering”, als onderdeel van de “signage” (signing) in een gebouw met als doel bezoekers zo snel mogelijk naar hun bestemming te leiden. Door middel van wayfinding signs raakt uw bezoeker of medewerker nooit meer de weg kwijt in uw organisatie.

Vanaf het moment dat uw bezoeker aankomt in uw pand tot het moment van weggaan, kan wayfinding de bezoekervaring (experience) maken of breken. Een effectief wayfinding systeem in een pand helpt bij het creëren van een efficiënte route naar de bestemming. Bekijk hieronder 4 tips voor de perfecte wayfinding!

 

Deze zaken kunt u inzetten rondom de feestelijke opening van uw pand of winkel

Geschreven door Febe Hendriks op 26-mrt-2020 13:26:26

Voor de aankondiging en het zichtbaar maken van uw Grand Opening, oftewel feestelijke opening, zijn er verschillende producten die u kunt inzetten om de feestelijke opening aan te kondigen of uw pand aan te kleden. U wilt zoveel mogelijk mensen bereiken met de aankondiging van uw Grand Opening, of het nou gaat om de opening van een nieuw pand, een nieuw bedrijf of een nieuwe winkel.

POS materialen om de omzet in uw winkel te verhogen

Geschreven door Sumera Bhatti op 18-nov-2019 13:23:35

Wat zijn POS materialen?

POS (ook wel POPM genoemd: Point of Purchase Materials) staat voor "Point of Sale Materials". Dit zijn reclamematerialen die worden gebruikt om productinformatie aan de consument te communiceren op het verkooppunt. Er zijn vele soorten POS materialen die door winkels en bedrijven worden gebruikt voor hun reclamecampagnes. Voorbeelden van veelgebruikte POS materialen zijn posters, hangers, Dummy doosjes, blow-ups, schapkaarten, folders & brochures houders, Wobblers enz. Al deze POS materialen worden ingezet in winkels.

7 succesfactoren van visual merchandising

Geschreven door Sumera Bhatti op 20-jun-2019 12:17:00

Visual merchandising, ook wel de commerciële visuele ervaring genoemd, is de presentatie van uw producten in etalages, winkelschappen of displays. Visual merchandising helpt het bevorderen van de winkelverkoop door een aantrekkelijke winkelpresentatie. Een grote rol hierbij is de beleving die de klant ervaart, in en rondom uw winkel. Visual merchandising moet de aandacht trekken en ervoor zorgen dat bezoekers even een momentje nemen om te kijken, proberen, voelen en uiteindelijk te kopen. Wat moet u doen om de aandacht te trekken van uw bezoekers? In onderstaande blog gaan we hier uitgebreid op in.

Trends in interieurdecoratie in Retail – Deel 3: van ideeën naar realisatie

Geschreven door Sumera Bhatti op 16-okt-2018 10:39:54

In de twee eerste blogs (onze whitepaper is hier te downloaden) in deze serie over de consumententrends en het vergroten van de beleving bespraken we de trends die we zien in de retail om meer bezoekers naar de fysieke winkels te trekken. Wellicht heeft u daaruit al nieuwe ideeën opgedaan voor de inrichting van uw winkel. In dit laatste deel van de serie blogs over trends in de retail signing worden we concreter over de mogelijkheden van instore en outstore signing om een beleving te creëren in uw winkel. Welke opties op het gebied van prints & signing zijn er allemaal en wat kunt u ermee in uw winkelinterieur?

Afhankelijk van welke sfeer of winkelervaring u nastreeft, zijn er verschillende keuzes in wand-, raam-, vloer- en lichtdecoraties. Bijvoorbeeld wandvullende prints, fotobehang, akoestische panelen, raamfolies en/of interne bewegwijzering. Deze producten kunnen helpen om de trends in concrete aankleding te verwerken. Hieronder gaan we dieper in op deze signing producten.

Trends in interieurdecoratie in Retail – Deel 2: 4 tips om de beleving te vergroten

Geschreven door Sumera Bhatti op 10-sep-2018 15:23:43

Een belangrijke term om de beleving te vergroten in de Retail is placemaking. Dit betekent het creëren van een plaats waar mensen graag verblijven, welke ze graag bezoeken en regelmatig naar terugkeren. Hoe creëert u zo’n plaats in uw winkel, waar klanten graag komen? En wat helpt de beleving van de klant te vergroten? Dit kan door elementen toe te voegen die klanten positieve ervaringen geven, welke ervoor zorgen dat klanten belevingen opnieuw willen ervaren in de toekomst. Maar wat zijn de trends in deze elementen?

Trends in interieurdecoratie Retail - Deel 1: Consumententrends

Geschreven door Sumera Bhatti op 21-aug-2018 10:07:10

De trends in interieurdecoratie van retailers zijn gedreven door de behoeften van consumenten. Het is belangrijk om te weten welke trends spelen bij consumenten, zodat deze doorgevoerd kunnen worden en een invulling krijgen in het interieur. Creëer een belevenis waardoor consumenten uw winkel aantrekkelijker vinden en eerder een bezoek brengen. 

RECENTE BLOGPOSTS

CATEGORIEËN

Toon alle

Iedere maand de laatste blogposts per e-mail toegestuurd