Blomsma Print & Sign Blog

Neonreclame vs. Led-lichtreclame: wat is beter voor mijn bedrijf?

Geschreven door Febe Hendriks op 12-mrt-2020 14:58:25

Waarom heb ik lichtreclame nodig?

De voornaamste reden waarom lichtreclame ingezet wordt, is omdat het de aandacht trekt. Een consument, bezoeker of klant zal uw bedrijf of logo veel sneller en duidelijker zien door verlichting. Dit geldt ’s avonds, omdat licht dan goed opvalt, maar ook zeker overdag. De verlichting geeft een goede indruk en geeft gelijk duidelijk uw bedrijf weer. Ook als het pand niet open is, zal de lichtreclame een reactie opwekken bij potentiële klanten en bezoekers.

5 tips om de juiste gevelletters te kiezen voor uw pand

Geschreven door Sumera Bhatti op 2-jan-2020 10:28:59

Bij het ontwerpen van gevelletters en logo’s zijn de mogelijkheden vrijwel eindeloos. U kunt alle kanten op, qua vormgeving, typografie en materiaalgebruik. Tijdens het bedenken van een ontwerp is dit heel fijn, maar de vele keuzes kunnen het ook lastig maken. Wij geven u graag 5 tips om de juiste gevelletters te kiezen voor uw pand.

Hoe valt uw bedrijf of winkel op tijdens de kerst met signing?

Geschreven door Sumera Bhatti op 28-nov-2019 9:42:45

Heeft u al nagedacht over de kerstdecoratie en -signing voor uw bedrijf voor de komende feestdagen? Veel bedrijven pakken rond de kerst flink uit met opvallende versieringen, verlichting en compleet versierde kerstbomen. En niet zonder reden, want kerstdecoraties zorgen ervoor dat u meer opvalt bij uw doelgroep en u onderscheidend bent van uw concurrenten. Dit geldt voor de aankleding van uw pand, zowel binnen als buiten. In deze blog geven wij een aantal voorbeelden waarom het goed is om signing te gebruiken om uw bedrijf met de kerst meer op te laten vallen.  

5 voorbeelden van gevelreclame met impact

Geschreven door Sumera Bhatti op 15-okt-2019 13:28:47

Gevelreclame zorgt voor herkenbaarheid van uw pand en het vergroot de naamsbekendheid van uw bedrijf. In deze blog geven wij 5 voorbeelden van gevelreclame met impact.

De historie van signing

Geschreven door Sumera Bhatti op 29-apr-2019 16:48:10

De definitie van signing is alles wat te maken heeft met fysieke communicatie van teksten en beelden. Maar wanneer is men begonnen met visuele communicatie? Voor zover bekend is gaat de geschiedenis van signing terug naar het moment waar de mens voor het eerst bedacht om zich op een artistieke manier te uiten. In deze blog gaan we terug in de tijd om de historie van signing te ontdekken.

Tekens en symbolen worden tot heden altijd gebruikt om emoties te communiceren, momenten vast te leggen of om producten en diensten te promoten. Dit begon al in de tijd dat mensen in grotten illustraties tekenden. Wat de grotschilderingen uit het stenen tijdperk precies betekenen is niet helemaal duidelijk, maar volgens de meeste theorieën werden de tekeningen gebruikt voor ceremoniële redenen, zoals sociale of religieuze rituelen.

4 tips voor de juiste gevelreclame

Geschreven door Sumera Bhatti op 8-apr-2019 13:37:53

Wat is gevelreclame? 

Gevelreclame is de naam van alle uitingen van uw bedrijf of merk die, aan uw pand bevestigd, ervoor zorgt dat voorbijgangers uw merk waarnemen. Gevelreclame helpt bij het creëren van herkenbaarheid van uw pand en het vergroten van de naamsbekendheid uw bedrijf, organisatie of winkel. Gevelreclame is in veel gevallen het eerste dat bezoekers zien van uw bedrijf of merk. Het is belangrijk om voor duidelijke en verzorgde gevelreclame te kiezen om zo bezoekers een goede eerste indruk te geven van uw bedrijf. Er zijn verschillende vormen van gevelreclame, zoals bijvoorbeeld: raambestickering, gevelbelettering, reclameborden, lichtbakken, neonreclame en doosletters. Het is goed om eerst na te denken over de vele mogelijkheden van gevelreclame, voordat u concrete keuzes maakt in het ontwerp en de aanschaf. In deze blog geven we u 4 tips om tot de juiste keuze voor uw gevelreclame te komen.

We beginnen eerst met de voors en tegens van gevelreclame. De voordelen van het gebruik van gevelreclame zijn groot, echter zijn er ook wat zaken waar u aan dient te denken.

Hoe verbetert u de bewegwijzering en signing in  parkeergarages?

Geschreven door Sumera Bhatti op 18-jan-2019 12:27:54

Uit onderzoek blijkt dat parkeergarages in Nederland erg laag scoren op de parkeergaragetest door bezoekers. Dit komt door slechte bewegwijzering, onbegrijpelijke bordjes, te weinig bordjes, pijlen die ontbreken of zijn versleten, borden die te hoog hangen en etagenummers die ontbreken. Als eigenaar van een parkeergarage wilt u juist dat bezoekers positief zijn over uw parkeergarage. Dit is de plek waar de klantervaring begint en eindigt. Bewegwijzering helpt bij de veiligheid van automobilisten en voetgangers in parkeergarages. De rol van bewegwijzering is om zo duidelijk en veilig mogelijk aan te geven waar bezoekers heen moeten in parkeergarages. De borden moeten simpele en eenvoudige beelden bevatten, zoals pictogrammen die snel weergeven wat er bedoeld wordt. Men moet in één oogopslag zien waar hij/zij naar toe moet. Wij geven u graag een aantal tips hoe u de bewegwijzering en signing kunt verbeteren in uw parkeergarage.

Trends in interieurdecoratie in Retail – Deel 3: van ideeën naar realisatie

Geschreven door Sumera Bhatti op 16-okt-2018 10:39:54

In de twee eerste blogs (onze whitepaper is hier te downloaden) in deze serie over de consumententrends en het vergroten van de beleving bespraken we de trends die we zien in de retail om meer bezoekers naar de fysieke winkels te trekken. Wellicht heeft u daaruit al nieuwe ideeën opgedaan voor de inrichting van uw winkel. In dit laatste deel van de serie blogs over trends in de retail signing worden we concreter over de mogelijkheden van instore en outstore signing om een beleving te creëren in uw winkel. Welke opties op het gebied van prints & signing zijn er allemaal en wat kunt u ermee in uw winkelinterieur?

Afhankelijk van welke sfeer of winkelervaring u nastreeft, zijn er verschillende keuzes in wand-, raam-, vloer- en lichtdecoraties. Bijvoorbeeld wandvullende prints, fotobehang, akoestische panelen, raamfolies en/of interne bewegwijzering. Deze producten kunnen helpen om de trends in concrete aankleding te verwerken. Hieronder gaan we dieper in op deze signing producten.

4 aspecten van kwalitatieve lichtreclame

Geschreven door Marly van Driel op 1-feb-2018 10:17:44

Lichtreclame is ontworpen om impact te creëren, om bezoekers te verwelkomen of om hen te informeren. Bedrijven en instellingen bouwen aan hun identiteit door signing in één lijn door te voeren. Zij investeren in goede signing, want kwaliteit opofferen voor een goede prijs geeft slechts een voordeel op korte termijn. Duurzaamheid is de laatste vijf jaar een steeds belangrijker punt geworden. De milieu-impact van lichtreclame die 10 jaar meegaat is ongeveer de helft van een ‘sign’ dat 5 jaar meegaat. Dit klinkt logisch maar langer houdbare producten betekent ook minder reparaties, vervangingen en dus afval.

In dit blog leest u meer over de 4 kenmerken van lichtreclame van hoge kwaliteit. Voor die lezers die echt haast hebben: duurzaamheid, energiezuinige led-innovatie, de juiste plaatsing van de lichtreclame en wet & regelgeving zijn de 4 belangrijkste aspecten.

RECENTE BLOGPOSTS

CATEGORIEËN

Toon alle

Iedere maand de laatste blogposts per e-mail toegestuurd