Blomsma Print & Sign Blog

Neonreclame vs. Led-lichtreclame: wat is beter voor mijn bedrijf?

Geschreven door Febe Hendriks op 12-mrt-2020 14:58:25

Waarom heb ik lichtreclame nodig?

De voornaamste reden waarom lichtreclame ingezet wordt, is omdat het de aandacht trekt. Een consument, bezoeker of klant zal uw bedrijf of logo veel sneller en duidelijker zien door verlichting. Dit geldt ’s avonds, omdat licht dan goed opvalt, maar ook zeker overdag. De verlichting geeft een goede indruk en geeft gelijk duidelijk uw bedrijf weer. Ook als het pand niet open is, zal de lichtreclame een reactie opwekken bij potentiële klanten en bezoekers.

5 redenen voor het toepassen van fotowanden in het kantoor

Geschreven door Febe Hendriks op 4-mrt-2020 9:34:20

Naast het feit dat fotowanden een  leuke en mooie decoratie zijn, hebben ze ook een goede invloed op de werk-, leer- en leefomgeving. De mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt; van plaatsingen op verschillende ondergronden tot verschillende formaten en verschillende beelden. Wij bieden passende oplossingen voor al uw wensen. Fotowanden hebben vele voordelen, waaronder de volgende:

Trends in interieurdecoratie Retail - Deel 1: Consumententrends

Geschreven door Sumera Bhatti op 21-aug-2018 10:07:10

De trends in interieurdecoratie van retailers zijn gedreven door de behoeften van consumenten. Het is belangrijk om te weten welke trends spelen bij consumenten, zodat deze doorgevoerd kunnen worden en een invulling krijgen in het interieur. Creëer een belevenis waardoor consumenten uw winkel aantrekkelijker vinden en eerder een bezoek brengen. 

Printerior: maatwerk in het interieur met print

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 29-jun-2018 12:25:07

Printerior gaat over alles dat te maken heeft met print in het interieur van huizen, kantoren, zorginstellingen, hotels of restaurants.  We zien hierin muurvisuals, digitaal gedrukt textiel en kunst aan de muur geprint op materialen zoals hout, metaal, keramische tegels, glas en perspex.

De invloed van instore signing op de aankoopbeslissing

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 19-apr-2018 12:23:02

Onlangs werden de resultaten van een nieuwe studie vrijgegeven die de naam draagt, "Shopper Decisions Made In-Store". De resultaten van dit onderzoek onthullen wat er echt gebeurt in 's werelds winkelstraten inzake het nemen van aankoopbeslissingen in de winkel en in hoeverre instore signing daar invloed op heeft.

5 kantoordecoratie trends in 2018

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 6-feb-2018 11:40:40

De manier waarop we communiceren en zaken doen, verandert voortdurend. Verwacht wordt dat ook 2018 opwindende nieuwe trends zal laten zien in veel verschillende industrieën, en de signing (signage)-industrie is geen uitzondering. Nieuwe print- en signingtechnologie biedt nieuwe opties en soms zien we dat nieuwe ‘trending’ producten of diensten, zaken uit het verleden zijn die weer populair zijn geworden. Als bedrijfseigenaar, facilitair manager, inkoper, marketeer, gebouwbeheerder, architect of aannemer is het essentieel om opkomende trends te volgen en er zo voor te zorgen dat u investeert in signing die de concurrentie voor kan blijven. We hebben een paar trends op het gebied van kantoordecoratie  en -signing genoteerd om uw ogen op het nieuwe jaar te houden.

4 aspecten van kwalitatieve lichtreclame

Geschreven door Marly van Driel op 1-feb-2018 10:17:44

Lichtreclame is ontworpen om impact te creëren, om bezoekers te verwelkomen of om hen te informeren. Bedrijven en instellingen bouwen aan hun identiteit door signing in één lijn door te voeren. Zij investeren in goede signing, want kwaliteit opofferen voor een goede prijs geeft slechts een voordeel op korte termijn. Duurzaamheid is de laatste vijf jaar een steeds belangrijker punt geworden. De milieu-impact van lichtreclame die 10 jaar meegaat is ongeveer de helft van een ‘sign’ dat 5 jaar meegaat. Dit klinkt logisch maar langer houdbare producten betekent ook minder reparaties, vervangingen en dus afval.

In dit blog leest u meer over de 4 kenmerken van lichtreclame van hoge kwaliteit. Voor die lezers die echt haast hebben: duurzaamheid, energiezuinige led-innovatie, de juiste plaatsing van de lichtreclame en wet & regelgeving zijn de 4 belangrijkste aspecten.

Akoestische panelen; mooi én functioneel

Geschreven door Werner de Vries op 21-dec-2017 10:08:33

Akoestiek in kantoren vaak onderschat
De wetenschap over geluid gaat verder dan het analyseren van trillingen en geluidsgolven alleen. Wat voor effect heeft het geluid in de ruimte van een kantoor, wat doet dat met de klant of medewerker en is de galm goed, acceptabel of juist storend? Het hangt ook helemaal af van waarvoor de ruimte dient. Men spreekt vaak over “Wat een slechte akoestiek in deze ruimte”, maar waar heeft men het dan over? De ruimte moet gevormd worden om de doelgroep heen, wat zorgt voor optimale verspreiding van het geluid.

 

Het effect van kleur in de zorg

Geschreven door Werner de Vries op 28-nov-2017 17:08:02

Kleuren hebben een bepaalde werking op het menselijk lichaam. Ze hebben invloed op onze gemoedstoestand en kunnen zelfs ons zenuwstelsel kalmeren en gedrag beïnvloeden. Daarnaast maken ze omgevingen minder provocerend of confronterend. Ook in de zorg spelen designers hier op in om het zo aangenaam als mogelijk te maken voor patiënten, bezoekers en zorgpersoneel.

4 trends in Signing 2017

Geschreven door Marly van Driel op 16-okt-2017 16:53:43

"First impressions last forever". Als u wilt investeren in signing en klanten wilt trekken naar uw bedrijf of instantie, dan kunt u dit feit niet negeren. Een goede eerste indruk is het halve werk.

Bij Blomsma Print & Sign zien we het uiteraard als onze taak om goed op de hoogte te blijven van de laatste trends in signing. In deze blogpost delen we graag wat van onze kennis zodat u op de hoogte blijft van (opkomende) trends om de aandacht van uw publiek te trekken. Hieronder geven wij u enkele trends in signing die we in 2017 zien.

RECENTE BLOGPOSTS

CATEGORIEËN

Toon alle

Iedere maand de laatste blogposts per e-mail toegestuurd