Blomsma Print & Sign Blog

5 voordelen van lichtreclame tijdens donkere dagen

Geschreven door Nicky Smol op 20-okt-2022 8:34:52

De dagen worden langzaam maar zeker weer korter, donkerder en kouder. Een goed moment om na te denken over uw buitenreclame, en met name of u deze wel of niet moet verlichten. Verlichte buitenreclame heeft een aantal mooie voordelen die we in deze blog graag met u delen.

5 reden om een Wayfinding expert in te huren voor uw bewegwijzering

Geschreven door Nicky Smol op 29-dec-2021 12:42:32

Het vinden van de weg in een onbekende ruimte kan voor sommige bezoekers een stressvolle ervaring zijn. Als bedrijf wilt u dit natuurlijk voorkomen. Wayfinding is, letterlijk vertaald, ‘de weg vinden’. Dit proces lijkt niet heel ingewikkeld. Maar de uitdaging zit het hem in het kiezen van de juiste focuspunten, het juiste materiaal en een professionele, mooie uitstraling van het geheel.

Er is online veel te vinden over het indelen en inrichten van een gebouw. Klantbeleving wordt hier echter vaak niet in meegenomen. Daarom kan een professionele Wayfinding expert voor u het verschil maken. Wayfinding is namelijk meer dan alleen maar bewegwijzering met een paar bordjes. Met goede Wayfinding creëer je rust door logische looproutes en een bijzondere bezoekervaring.

5 manieren om klantbeleving te verhogen met signing

Geschreven door Nicky Smol op 26-jul-2021 16:20:47

In 1909 wist Harry Gordon Selfridge al ‘The customer is always right’. De Nederlandse variant, ‘Klant is koning’, horen we nog regelmatig voorbij komen. Maar in het tijdperk van digitale media en een concurrent om elke hoek is de klantbeleving misschien wel belangrijker dan ooit tevoren. Een essentieel onderdeel van een goede klantbeleving is het aantrekkelijk maken van uw winkel of pand. In dit artikel vertellen wij hoe u dit voor elkaar krijgt door middel van signing.

Deze zaken kunt u inzetten rondom de feestelijke opening van uw pand of winkel

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 26-mrt-2020 13:26:26

Voor de aankondiging en het zichtbaar maken van uw Grand Opening, oftewel feestelijke opening, zijn er verschillende producten die u kunt inzetten om de feestelijke opening aan te kondigen of uw pand aan te kleden. U wilt zoveel mogelijk mensen bereiken met de aankondiging van uw Grand Opening, of het nou gaat om de opening van een nieuw pand, een nieuw bedrijf of een nieuwe winkel.

Neonreclame vs. Led-lichtreclame: wat is beter voor mijn bedrijf?

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 12-mrt-2020 14:58:25

Waarom heb ik lichtreclame nodig?

De voornaamste reden waarom lichtreclame ingezet wordt, is omdat het de aandacht trekt. Een consument, bezoeker of klant zal uw bedrijf of logo veel sneller en duidelijker zien door verlichting. Dit geldt ’s avonds, omdat licht dan goed opvalt, maar ook zeker overdag. De verlichting geeft een goede indruk en geeft gelijk duidelijk uw bedrijf weer. Ook als het pand niet open is, zal de lichtreclame een reactie opwekken bij potentiële klanten en bezoekers.

POS materialen om de omzet in uw winkel te verhogen

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 18-nov-2019 13:23:35

Wat zijn POS materialen?

POS (ook wel POPM genoemd: Point of Purchase Materials) staat voor "Point of Sale Materials". Dit zijn reclamematerialen die worden gebruikt om productinformatie aan de consument te communiceren op het verkooppunt. Er zijn vele soorten POS materialen die door winkels en bedrijven worden gebruikt voor hun reclamecampagnes. Voorbeelden van veelgebruikte POS materialen zijn posters, hangers, Dummy doosjes, blow-ups, schapkaarten, folders & brochures houders, Wobblers enz. Al deze POS materialen worden ingezet in winkels.

7 succesfactoren van visual merchandising

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 20-jun-2019 12:17:00

Visual merchandising, ook wel de commerciële visuele ervaring genoemd, is de presentatie van uw producten in etalages, winkelschappen of displays. Visual merchandising helpt het bevorderen van de winkelverkoop door een aantrekkelijke winkelpresentatie. Een grote rol hierbij is de beleving die de klant ervaart, in en rondom uw winkel. Visual merchandising moet de aandacht trekken en ervoor zorgen dat bezoekers even een momentje nemen om te kijken, proberen, voelen en uiteindelijk te kopen. Wat moet u doen om de aandacht te trekken van uw bezoekers? In onderstaande blog gaan we hier uitgebreid op in.

Trends in interieurdecoratie in Retail – Deel 3: van ideeën naar realisatie

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 16-okt-2018 10:39:54

In de twee eerste blogs (onze whitepaper is hier te downloaden) in deze serie over de consumententrends en het vergroten van de beleving bespraken we de trends die we zien in de retail om meer bezoekers naar de fysieke winkels te trekken. Wellicht heeft u daaruit al nieuwe ideeën opgedaan voor de inrichting van uw winkel. In dit laatste deel van de serie blogs over trends in de retail signing worden we concreter over de mogelijkheden van instore en outstore signing om een beleving te creëren in uw winkel. Welke opties op het gebied van prints & signing zijn er allemaal en wat kunt u ermee in uw winkelinterieur?

Afhankelijk van welke sfeer of winkelervaring u nastreeft, zijn er verschillende keuzes in wand-, raam-, vloer- en lichtdecoraties. Bijvoorbeeld wandvullende prints, fotobehang, akoestische panelen, raamfolies en/of interne bewegwijzering. Deze producten kunnen helpen om de trends in concrete aankleding te verwerken. Hieronder gaan we dieper in op deze signing producten.

Trends in interieurdecoratie in Retail – Deel 2: 4 tips om de beleving te vergroten

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 10-sep-2018 15:23:43

Een belangrijke term om de beleving te vergroten in de Retail is placemaking. Dit betekent het creëren van een plaats waar mensen graag verblijven, welke ze graag bezoeken en regelmatig naar terugkeren. Hoe creëert u zo’n plaats in uw winkel, waar klanten graag komen? En wat helpt de beleving van de klant te vergroten? Dit kan door elementen toe te voegen die klanten positieve ervaringen geven, welke ervoor zorgen dat klanten belevingen opnieuw willen ervaren in de toekomst. Maar wat zijn de trends in deze elementen?

Content not found

RECENTE BLOGPOSTS

CATEGORIEËN

Toon alle

Iedere maand de laatste blogposts per e-mail toegestuurd