In de twee eerste blogs (onze whitepaper is hier te downloaden) in deze serie over de consumententrends en het vergroten van de beleving bespraken we de trends die we zien in de retail om meer bezoekers naar de fysieke winkels te trekken. Wellicht heeft u daaruit al nieuwe ideeën opgedaan voor de inrichting van uw winkel. In dit laatste deel van de serie blogs over trends in de retail signing worden we concreter over de mogelijkheden van instore en outstore signing om een beleving te creëren in uw winkel. Welke opties op het gebied van prints & signing zijn er allemaal en wat kunt u ermee in uw winkelinterieur?
Afhankelijk van welke sfeer of winkelervaring u nastreeft, zijn er verschillende keuzes in wand-, raam-, vloer- en lichtdecoraties. Bijvoorbeeld wandvullende prints, fotobehang, akoestische panelen, raamfolies en/of interne bewegwijzering. Deze producten kunnen helpen om de trends in concrete aankleding te verwerken. Hieronder gaan we dieper in op deze signing producten.
Creatief met wandvullende decoraties
Het gebruik van fotobehang op grootformaat kan zorgen voor een extra beleving in een ruimte. Denk aan hoogwaardige foto’s van een bos of platteland om een natuurlijke beleving te creëren. De foto’s worden rechtstreeks op plaatmateriaal geprint of op hoogwaardig zelfklevend vinyl dat wij op een gladde of gestructureerde ondergrond walsen. Om bijvoorbeeld ambacht en authenticiteit terug te laten komen binnen uw winkel kunnen akoestische panelen of wandvullende decoraties gebruikt worden, waarmee het proces van de totstandkoming van uw product (van grondstof tot eindproduct) terug te zien is. Wij helpen u graag met het bedenken van een creatief concept voor uw winkel of product.
Folies in alle kleuren voor glas
Een bepaalde sfeer creëren kan ook met het toepassen van raamdecoratie. De full color raamdecoraties zijn van eersteklas 3M materiaal, waarop wij langdurige garanties geven op hechting, kleurvastheid en kwaliteit. De raamdecoraties hebben een krachtig effect op winkelbezoekers wat werkt voor zowel binnen als buiten uw winkel. De folies kunnen geproduceerd worden met specifieke prints, in een kleur of met een speciaal motief of reliëf. De verschillende kleuren van folies hebben invloed op het koopgedrag van klanten. Bijvoorbeeld blauw staat voor betrouwbaarheid/veiligheid, oranje voor call-to-action en groen voor rijkdom/rust. Kennis over kleuren is bij het kiezen van kleurfolies voor op de ramen van uw winkel van belang. Wij geven met genoegen een advies over welke kleuren en prints het beste passen in uw winkel, dit doen wij in een persoonlijk gesprek om tot een passend resultaat te komen.
Extra dimensie op de vloer
Voor een extra effect in uw winkel kunt u vloerdecoraties gebruiken. Het toepassen van vloerdecoratie kan op verschillende manieren, van losse promotionele stickers tot volledige vloertapijten in grote en kleine ruimtes. De vloeren kunnen worden voorzien van decoratieve of communicatieve uitingen om de ruimte een extra dimensie te geven. Dit kan een wandvullende afbeelding zijn die doorloopt op de grond, decoratieve vormen en afbeeldingen die voor extra beleving zorgen of bewegwijzering binnen uw winkel. Het is mogelijk om groots uit te pakken bij vloeren met indrukwekkende afbeeldingen. Deze afbeeldingen kunt u zelf aanleveren, als u geen eigen beeldmateriaal heeft, dan zoeken we graag met u naar een geschikte afbeelding uit onze beeldbanken.
Aandacht trekken met licht
In de vorige blog ging het over het creëren van ‘genietmoment’ in de winkel door het aanbieden van een drankje of hapje. Hierdoor blijven bezoekers langer in de winkel en wordt er meer een ‘experience’ geboden. Zo’n plek in de winkel kan worden gecreëerd door het toepassen van (wand) prints en kleuren (bijvoorbeeld een bar-element), maar dit kan ook met de juiste toepassing van licht. Signing met licht laat een plek in uw winkel nog meer opvallen. Zo was in de vorige blog een foto met het woord ‘food’ te zien dat was verlicht. Licht kan zorgen voor gezelligheid en trekt de aandacht naar een bepaalde plek. Licht kan zowel binnen als buiten uw winkel zorgen voor een extra dimensie. De keuze in lichtreclame is heel uiteenlopend. Voor voorbeelden van lichtreclame kunt u op de website van Blomsma Print & Sign kijken.
De expert in signing
Heeft al ideeën voor uw winkelinterieur of heeft u nog wat hulp nodig bij het bedenken van een creatief concept? Blomsma Retailsigning verzorgt voor u het gehele proces van concept/impressie tot de productie en montage van de signing in de winkel(s). Zo zorgen we ervoor dat uw winkel opvalt bij voorbijgangers en shoppers en dat winkelbezoekers langer blijven en hun weg weten te vinden binnen uw winkel. Samen met u bekijken we de kernwaarden van uw merk of winkel en wat u met uw winkel wilt uitstralen. Mocht u meer willen weten over de mogelijkheden van signing voor uw winkel? Neem dan contact op met onze ervaren projectmanagers.