Het woord 'lobby' in de context van een kamer heeft verschillende betekenissen. Het kan een gang of doorgang zijn die verschillende kamers verbindt, of een voorkamer zoals in de ontvangstruimte van een kantoor, of zelfs een foyer zoals in een theater of een hotel. Welke betekenis je ook neemt, een lobby is een plaats waar mensen tijd doorbrengen waardoor het precies de juiste plaats is om het merk en imago van een organisatie te presenteren en zelfs al een stuk van uw bedrijfs-DNA over te brengen.
De lobby of ontvangstruimte is de primaire plaats waar uw cliënten, leveranciers en andere relaties voor het eerst kennismaken met uw merk en uw verhaal. Het is dan van groot belang dat deze ruimte direct het juiste beeld overbrengt van uw bedrijf. De lobby (of receptie) fungeert hiermee als het ware als een venster naar uw onderneming. Het creëren van de juiste sfeer wordt bereikt door middel van verschillende factoren, zoals signing, sfeerbeelden, logo’s, meubels, aankleding en het kleurgebruik in de ruimte. Maar vergeet niet dat mensen die in een kantoorlobby zitten, over het algemeen rondkijken en de neiging hebben om de omgeving te observeren. Een van de belangrijkste manieren om een positieve eerste indruk achter te laten, is met de juiste lobby signing.
De muur/ruimte achter de ontvangstbalie is ideaal om uw bedrijfsnaam en logo(‘s) te tonen. De naam van het bedrijf, uitgevoerd in dimensionale belettering samen met een dimensionaal logo, geeft een direct gevoel van professionalisme en kwaliteit, gemengd met ingetogen verfijning. Een logo en naam die op de juiste strategisch plek geplaatst zijn, geven direct een goed visitekaartje af en zetten de trend. Aangezien dit het eerste is wat bezoekers zien bij aankomst, schept het een sfeer op basis waarvan uw bezoeker zich een eerste indruk zal vormen van de organisatie en weten wat zij kunnen verwachten. Zoals het oude gezegde luidt - eerste indrukken zijn blijvende indrukken.
De muren in een lobby zijn de perfecte plaats voor interieursigning zoals wandvisuals, ook wel genaamd fotowanden. Veel bedrijven geven er de voorkeur aan om deze ruimte te gebruiken om hun Unique Selling Points te communiceren, terwijl anderen liever hun missie of visie statement via wandvisuals tonen. Wat de keuze ook is, uw bezoekers brengen genoeg tijd door in uw lobby om rond te kijken en te observeren wat de indruk die ze van uw bedrijf krijgen zeker zal beïnvloeden. Wat er ook voor boodschap via lobby signing en wandvisuals geplaatst wordt, het zal zeker gezien worden!
In een eerder blog schreven we reeds over history walls, geschiedenis wanden waar u in een tijdlijn de historie van uw bedrijf beschrijft. Hiermee brengt u op een indrukwekkende manier uw verhaal over naar uw bezoekers. Pro tip: als u uw geschiedenis van links naar rechts in beeld brengt, houdt dan nog wat ruimte over aan de rechterkant, zodat u over enkele jaren de laatste gebeurtenissen nog kunt toevoegen en geen geheel nieuwe wandvisuals hoeft te laten maken.
Blomsma Print & Sign heeft een aantal interessante signing ideeën om uw lobby of receptie aan te kleden en zodoende de gewenste eerste indruk te maken. Neem eens een kijkje bij ons projectgallery voor inspiratie van andere klanten. Wilt u direct contact voor een vrijblijvende kennismaking? Neem dan contact met ons op via print.sign@blomsma.nl of bel naar 079-3301000, en kies optie 2.