Vroeger moest men telefoonnummers opzoeken in de Gouden Gids, onthouden of opschrijven in adressenboeken om vervolgens handmatig het nummer op de telefoon in te voeren. Tegenwoordig hoeft u alleen maar de naam van het bedrijf te onthouden, op Google op te zoeken en dan krijgt u gelijk alle informatie zoals telefoonnummer, adres, website, openingstijden, etc. Het onthouden van bedrijfsinformatie en telefoonnummers is overbodig geworden en heeft plaatsgemaakt voor het onthouden van andere merkidentificaties zoals logo’s, kleuren en zelfs URL’s. Ondanks deze technologische verandering hebben nog steeds veel bedrijven hun telefoonnummer op de bedrijfsauto of reclamebord staan. Wij geven u 5 redenen waarom u de telefoonnummers beter weg kan laten van uw signing.
1. De tijd van “Digitale vergetelheid”
Uit een onderzoek van het Kapersky Lab blijkt dat men moeite heeft met het onthouden van belangrijke nummers zoals mobiele nummers van het kind of van de school van hun kind. Daarentegen weet bijna de helft van de ondervraagden wel het oude telefoonnummer van hun ouderlijk huis, waar zij de leeftijd van tussen de 10-15 jaar hadden. Als mensen een belangrijk nummer niet onthouden, waarom zouden zij dan het nummer van uw bedrijf onthouden? Het is begrijpelijk dat u uw contactgegevens wilt delen, maar zorg vooral dat u digitaal goed vindbaar bent, zodat wanneer voorbijgangers uw naam zien en zij uw contactgegevens makkelijk online terug kunnen vinden.
2. Ga waardevol om met de ruimte op uw uiting
Een reclamebord overladen met tekst en afbeeldingen verliest al snel zijn kracht en maakt het voor voorbijgangers moeilijk om alles te onthouden wat op het bord staat. De ruimte op uw bord, raam of bedrijfsauto kunt u het beste vullen met zo weinig mogelijk content, zodat mensen niet overspoeld worden met informatie. Denk aan bijvoorbeeld uw logo of uw bedrijfsnaam. Door contactgegevens weg te laten zorgt dit voor een strak ontwerp die de focus op uw merk houdt. Mocht u twijfelen over uw signing dan kunt u een paar testen doen door verschillende borden aan collega’s en kennissen te laten zien en te kijken welke het beste wordt onthouden. U kunt dan vragen wat mensen zich herinneren en welk bord het best opvalt. Met de feedback kunt u uw reclame-uiting beter optimaliseren. Daarnaast zijn er verschillende software pakketten beschikbaar welke werken als een soort heatmap, waar kijkt men het meest naar in uw reclame-uiting.
3. Voorkom weergave van overbodige informatie
Een telefoonnummer doet niks voor de uitstraling van uw signing. Niemand zou zeggen: “wat ziet het telefoonnummer er mooi uit op dat bord”. Het is puur informatief om een nummer op uw signing te plaatsen. Daarnaast moet het telefoonnummer ook redelijk groot worden opgemaakt anders is het niet goed leesbaar van een afstand. Oftewel, het worden grote blokletters op uw signing die ruimte wegnemen van de rest van het ontwerp, waarmee de algehele uitstraling minder wordt en minder opvalt.
4. Zorg dat uw merk online goed zichtbaar is
De keuze in materiaal is heel bepalend voor de uitstraling van de gevelletters, maar ook van uw bedrijfspand. De mogelijkheden voor materiaalgebruik en afwerking zijn enorm groot. De materialen waar u o.a. uit kunt kiezen zijn: kunststof, aluminium of staal, eventueel in een kleur gespoten, glans of mat. Wij adviseren u graag over materiaalkeuze voor uw logo, letters of andere vormen.
5. Contactgegevens kunnen veranderen
Het wijziging van contactgegevens komt zelden voor, maar toch gebeurt het wel eens. Mobiele telefoons worden vaak (twee)jaarlijks vervangen, waardoor nummers ook sneller kunnen veranderen. Daarnaast kan het ook voorkomen dat u verandert van locatie. Het is mogelijk om uw contactgegevens te verwijderen van uw signing, maar dat is niet ideaal. Vooral als het een element is dat afbreuk doet aan andere delen van de signing. De perfecte oplossing: “laat uw contactgegevens gewoon weg van uw signing”.
Wilt u advies over hoe uw signing zo optimaal mogelijk eruit kan zien? Blomsma Print & Sign maakt gebruik van speciale software, waarmee de attentiepunten van uw signing gehighlight worden. Daarnaast hebben wij onze eigen ontwerp- en designafdeling met jaren lang ervaring. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met één van onze projectleiders.