Blomsma Print & Sign Blog

Alles over DI-NOC interieurfolies

Geschreven door Nicky Smol op 17-nov-2021 8:39:02

De folies van DI-NOC bestaan al meer dan 70 jaar. Ze werden ooit groot in Japan, waar de folies populair waren als vervanger van hout. Inmiddels krijgt het portfolio van DI-NOC elke 2 jaar een update. Deze update bevat telkens nieuwe texturen die meegaan met de (interieur)trends. Zo zorgt 3M niet alleen voor betere technieken, maar ook voor telkens verrassende texturen.

Bij Blomsma Print & Sign werken we veel met de hoogwaardige folies van 3M, zo ook met DI-NOC. Maar wat is DI-NOC eigenlijk? En wat maakt DI-NOC folie zo uniek in vergelijking tot andere folies? In deze blog vertellen we u alles over DI-NOC.

Eén printer, twee afwerkingen: dat is de Colorado 1650

Geschreven door Nicky Smol op 14-okt-2021 9:33:32

Een van onze nieuwste printers is de Colorado 1650. De Canon Colorado 1650 is een zeer snelle printer, die snelheden behaalt van 159 m2 per uur. De 4 kleuren roll-to-roll printer beschikt over een unieke UVgel printtechnologie en heeft ingebouwde UV LEDlampen. Deze lampen zorgen ervoor dat de prints droog uit de printer komen en direct op een rol kunnen worden gedraaid.

3 manieren om met signing personeel te informeren en motiveren

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 22-apr-2020 14:25:20

Signing en design in een werkomgeving zijn 2 belangrijke elementen die een grote rol spelen bij het motiveren en inspireren van het personeel. Uw personeel is een van de belangrijkste factoren binnen het bedrijf, zo niet dé belangrijkste. Voor het creëren van meer betrokkenheid, wordt van personeel niet alleen kennis over de producten en diensten verwacht, maar ook dat men zich verbonden voelt met de missie en visie van het bedrijf. Het verhaal van het bedrijf, de combinatie van historie, identiteit, visie en missie is belangrijk om ook via het pand zelf te communiceren zodat men hier dagelijks mee wordt geconfronteerd. Het voelen van verbondenheid is belangrijk voor een goede werksfeer en trouwe medewerkers.

De akoestiek op kantoor verbeteren met akoestische fotowanden

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 6-apr-2020 14:39:34

Heb je ooit aan de andere kant van een  (vergader-) tafel gezeten van iemand in een kantoor of restaurant en je kon ze nauwelijks verstaan omdat het overal zo luidruchtig was? Dat hebben we allemaal. Het is geen geheim dat lawaai echt hinderlijk kan zijn op plaatsen als restaurants, kantoren en collegezalen, waar verstaanbaarheid en sfeer een belangrijke rol spelen in het doel van de omgeving. Toch is het alleen merkbaar als deze locaties niet de tijd hebben genomen om de kwestie van de ruimte-akoestiek aan te pakken. We begrijpen dat niet elke plek is ontworpen met de akoestiek in gedachten, maar we kunnen u helpen om de akoestiek op uw kantoor of restaurant te verbeteren. In dit blog focussen we ons op zogenaamde akoestische fotopanelen. 

7 succesfactoren van visual merchandising

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 20-jun-2019 12:17:00

Visual merchandising, ook wel de commerciële visuele ervaring genoemd, is de presentatie van uw producten in etalages, winkelschappen of displays. Visual merchandising helpt het bevorderen van de winkelverkoop door een aantrekkelijke winkelpresentatie. Een grote rol hierbij is de beleving die de klant ervaart, in en rondom uw winkel. Visual merchandising moet de aandacht trekken en ervoor zorgen dat bezoekers even een momentje nemen om te kijken, proberen, voelen en uiteindelijk te kopen. Wat moet u doen om de aandacht te trekken van uw bezoekers? In onderstaande blog gaan we hier uitgebreid op in.

De historie van signing

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 29-apr-2019 16:48:10

De definitie van signing is alles wat te maken heeft met fysieke communicatie van teksten en beelden. Maar wanneer is men begonnen met visuele communicatie? Voor zover bekend is gaat de geschiedenis van signing terug naar het moment waar de mens voor het eerst bedacht om zich op een artistieke manier te uiten. In deze blog gaan we terug in de tijd om de historie van signing te ontdekken.

Tekens en symbolen worden tot heden altijd gebruikt om emoties te communiceren, momenten vast te leggen of om producten en diensten te promoten. Dit begon al in de tijd dat mensen in grotten illustraties tekenden. Wat de grotschilderingen uit het stenen tijdperk precies betekenen is niet helemaal duidelijk, maar volgens de meeste theorieën werden de tekeningen gebruikt voor ceremoniële redenen, zoals sociale of religieuze rituelen.

4 tips voor de juiste gevelreclame

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 8-apr-2019 13:37:53

Wat is gevelreclame? 

Gevelreclame is de naam van alle uitingen van uw bedrijf of merk die, aan uw pand bevestigd, ervoor zorgt dat voorbijgangers uw merk waarnemen. Gevelreclame helpt bij het creëren van herkenbaarheid van uw pand en het vergroten van de naamsbekendheid uw bedrijf, organisatie of winkel. Gevelreclame is in veel gevallen het eerste dat bezoekers zien van uw bedrijf of merk. Het is belangrijk om voor duidelijke en verzorgde gevelreclame te kiezen om zo bezoekers een goede eerste indruk te geven van uw bedrijf. Er zijn verschillende vormen van gevelreclame, zoals bijvoorbeeld: raambestickering, gevelbelettering, reclameborden, lichtbakken, neonreclame en doosletters. Het is goed om eerst na te denken over de vele mogelijkheden van gevelreclame, voordat u concrete keuzes maakt in het ontwerp en de aanschaf. In deze blog geven we u 4 tips om tot de juiste keuze voor uw gevelreclame te komen.

We beginnen eerst met de voors en tegens van gevelreclame. De voordelen van het gebruik van gevelreclame zijn groot, echter zijn er ook wat zaken waar u aan dient te denken.

RECENTE BLOGPOSTS

CATEGORIEËN

Toon alle

Iedere maand de laatste blogposts per e-mail toegestuurd