Blomsma Print & Sign Blog

De akoestiek op kantoor verbeteren met akoestische fotowanden

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 6-apr-2020 14:39:34

Heb je ooit aan de andere kant van een  (vergader-) tafel gezeten van iemand in een kantoor of restaurant en je kon ze nauwelijks verstaan omdat het overal zo luidruchtig was? Dat hebben we allemaal. Het is geen geheim dat lawaai echt hinderlijk kan zijn op plaatsen als restaurants, kantoren en collegezalen, waar verstaanbaarheid en sfeer een belangrijke rol spelen in het doel van de omgeving. Toch is het alleen merkbaar als deze locaties niet de tijd hebben genomen om de kwestie van de ruimte-akoestiek aan te pakken. We begrijpen dat niet elke plek is ontworpen met de akoestiek in gedachten, maar we kunnen u helpen om de akoestiek op uw kantoor of restaurant te verbeteren. In dit blog focussen we ons op zogenaamde akoestische fotopanelen. 

5 redenen voor het toepassen van fotowanden in het kantoor

Geschreven door Febe Hendriks op 4-mrt-2020 9:34:20

Naast het feit dat fotowanden een  leuke en mooie decoratie zijn, hebben ze ook een goede invloed op de werk-, leer- en leefomgeving. De mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt; van plaatsingen op verschillende ondergronden tot verschillende formaten en verschillende beelden. Wij bieden passende oplossingen voor al uw wensen. Fotowanden hebben vele voordelen, waaronder de volgende:

De 7 factoren voor een betere kantooromgeving

Geschreven door Sumera Bhatti op 16-jul-2019 11:15:54

De impact van werkomgeving

De inrichting van de werkplek heeft een grote impact op de productiviteit van de medewerkers. Slimme directeuren en managers begrijpen dat het cruciaal is om de werkomgeving te zien als een zakelijk instrument binnen een bedrijf. De kernwaarden van een bedrijf worden versterkt door de werkomgeving. Dit heeft te maken met verschillende teams, functies en ontwerpelementen, die de cultuur, de waarden en het merk van het bedrijf juist weerspiegelen.

Trends in interieurdecoratie in Retail – Deel 3: van ideeën naar realisatie

Geschreven door Sumera Bhatti op 16-okt-2018 10:39:54

In de twee eerste blogs (onze whitepaper is hier te downloaden) in deze serie over de consumententrends en het vergroten van de beleving bespraken we de trends die we zien in de retail om meer bezoekers naar de fysieke winkels te trekken. Wellicht heeft u daaruit al nieuwe ideeën opgedaan voor de inrichting van uw winkel. In dit laatste deel van de serie blogs over trends in de retail signing worden we concreter over de mogelijkheden van instore en outstore signing om een beleving te creëren in uw winkel. Welke opties op het gebied van prints & signing zijn er allemaal en wat kunt u ermee in uw winkelinterieur?

Afhankelijk van welke sfeer of winkelervaring u nastreeft, zijn er verschillende keuzes in wand-, raam-, vloer- en lichtdecoraties. Bijvoorbeeld wandvullende prints, fotobehang, akoestische panelen, raamfolies en/of interne bewegwijzering. Deze producten kunnen helpen om de trends in concrete aankleding te verwerken. Hieronder gaan we dieper in op deze signing producten.

Trends in interieurdecoratie in Retail – Deel 2: 4 tips om de beleving te vergroten

Geschreven door Sumera Bhatti op 10-sep-2018 15:23:43

Een belangrijke term om de beleving te vergroten in de Retail is placemaking. Dit betekent het creëren van een plaats waar mensen graag verblijven, welke ze graag bezoeken en regelmatig naar terugkeren. Hoe creëert u zo’n plaats in uw winkel, waar klanten graag komen? En wat helpt de beleving van de klant te vergroten? Dit kan door elementen toe te voegen die klanten positieve ervaringen geven, welke ervoor zorgen dat klanten belevingen opnieuw willen ervaren in de toekomst. Maar wat zijn de trends in deze elementen?

Trends in interieurdecoratie Retail - Deel 1: Consumententrends

Geschreven door Sumera Bhatti op 21-aug-2018 10:07:10

De trends in interieurdecoratie van retailers zijn gedreven door de behoeften van consumenten. Het is belangrijk om te weten welke trends spelen bij consumenten, zodat deze doorgevoerd kunnen worden en een invulling krijgen in het interieur. Creëer een belevenis waardoor consumenten uw winkel aantrekkelijker vinden en eerder een bezoek brengen. 

Printerior: maatwerk in het interieur met print

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 29-jun-2018 12:25:07

Printerior gaat over alles dat te maken heeft met print in het interieur van huizen, kantoren, zorginstellingen, hotels of restaurants.  We zien hierin muurvisuals, digitaal gedrukt textiel en kunst aan de muur geprint op materialen zoals hout, metaal, keramische tegels, glas en perspex.

Renovatie van scholen - Creëer een inspirerende leeromgeving

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 17-mei-2018 9:46:20

Deze week (week 20, mei 2018) kwam het nieuws naar buiten dat de PO-Raad, VO-Raad en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) een gezamenlijk plan en afspraken gemaakt hebben over de renovatie van schoolgebouwen.

4 aspecten van kwalitatieve lichtreclame

Geschreven door Marly van Driel op 1-feb-2018 10:17:44

Lichtreclame is ontworpen om impact te creëren, om bezoekers te verwelkomen of om hen te informeren. Bedrijven en instellingen bouwen aan hun identiteit door signing in één lijn door te voeren. Zij investeren in goede signing, want kwaliteit opofferen voor een goede prijs geeft slechts een voordeel op korte termijn. Duurzaamheid is de laatste vijf jaar een steeds belangrijker punt geworden. De milieu-impact van lichtreclame die 10 jaar meegaat is ongeveer de helft van een ‘sign’ dat 5 jaar meegaat. Dit klinkt logisch maar langer houdbare producten betekent ook minder reparaties, vervangingen en dus afval.

In dit blog leest u meer over de 4 kenmerken van lichtreclame van hoge kwaliteit. Voor die lezers die echt haast hebben: duurzaamheid, energiezuinige led-innovatie, de juiste plaatsing van de lichtreclame en wet & regelgeving zijn de 4 belangrijkste aspecten.

Akoestische panelen; mooi én functioneel

Geschreven door Werner de Vries op 21-dec-2017 10:08:33

Akoestiek in kantoren vaak onderschat
De wetenschap over geluid gaat verder dan het analyseren van trillingen en geluidsgolven alleen. Wat voor effect heeft het geluid in de ruimte van een kantoor, wat doet dat met de klant of medewerker en is de galm goed, acceptabel of juist storend? Het hangt ook helemaal af van waarvoor de ruimte dient. Men spreekt vaak over “Wat een slechte akoestiek in deze ruimte”, maar waar heeft men het dan over? De ruimte moet gevormd worden om de doelgroep heen, wat zorgt voor optimale verspreiding van het geluid.

 

RECENTE BLOGPOSTS

CATEGORIEËN

Toon alle

Iedere maand de laatste blogposts per e-mail toegestuurd