Blomsma Print & Sign Blog

Zet uw stad op de kaart met City dressing

Geschreven door Nicky Smol op 29-jun-2022 14:01:45

Het woord zegt het eigenlijk al: City dressing is het ‘aankleden van je stad’. Maar hoe werkt dit dan precies?

5 soorten gevelreclame - welke kiest u?

Geschreven door Nicky Smol op 21-feb-2022 12:19:06

Gevelreclame geeft uw bedrijf niet alleen meer naamsbekendheid, het is ook een visitekaartje voor uw pand. Voorzie uw gevel van een professionele uitstraling en kies de gevelreclame die het best bij u past. Weet u nog niet wat voor soort gevelreclame? Wij helpen u verder!

Reclamezuilen laten maken in 2022 - Uitstraling & functie

Geschreven door Nicky Smol op 3-feb-2022 10:20:30

Bij aankomst op een bedrijventerrein kan een mooie reclamezuil het verschil maken. Geef uw gasten een warm welkom en begeleid ze in stijl naar de juiste locatie. De reclamezuilen van Blomsma Print & Sign zijn van hoge kwaliteit, afgestemd op uw huisstijl en duurzaam geproduceerd!

5 manieren om klantbeleving te verhogen met signing

Geschreven door Nicky Smol op 26-jul-2021 16:20:47

In 1909 wist Harry Gordon Selfridge al ‘The customer is always right’. De Nederlandse variant, ‘Klant is koning’, horen we nog regelmatig voorbij komen. Maar in het tijdperk van digitale media en een concurrent om elke hoek is de klantbeleving misschien wel belangrijker dan ooit tevoren. Een essentieel onderdeel van een goede klantbeleving is het aantrekkelijk maken van uw winkel of pand. In dit artikel vertellen wij hoe u dit voor elkaar krijgt door middel van signing.

Deze zaken kunt u inzetten rondom de feestelijke opening van uw pand of winkel

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 26-mrt-2020 13:26:26

Voor de aankondiging en het zichtbaar maken van uw Grand Opening, oftewel feestelijke opening, zijn er verschillende producten die u kunt inzetten om de feestelijke opening aan te kondigen of uw pand aan te kleden. U wilt zoveel mogelijk mensen bereiken met de aankondiging van uw Grand Opening, of het nou gaat om de opening van een nieuw pand, een nieuw bedrijf of een nieuwe winkel.

5 tips om de juiste gevelletters te kiezen voor uw pand

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 2-jan-2020 10:28:59

Bij het ontwerpen van gevelletters en logo’s zijn de mogelijkheden vrijwel eindeloos. U kunt alle kanten op, qua vormgeving, typografie en materiaalgebruik. Tijdens het bedenken van een ontwerp is dit heel fijn, maar de vele keuzes kunnen het ook lastig maken. Wij geven u graag 5 tips om de juiste gevelletters te kiezen voor uw pand.

Hoe valt uw bedrijf of winkel op tijdens de kerst met signing?

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 28-nov-2019 9:42:45

Heeft u al nagedacht over de kerstdecoratie en -signing voor uw bedrijf voor de komende feestdagen? Veel bedrijven pakken rond de kerst flink uit met opvallende versieringen, verlichting en compleet versierde kerstbomen. En niet zonder reden, want kerstdecoraties zorgen ervoor dat u meer opvalt bij uw doelgroep en u onderscheidend bent van uw concurrenten. Dit geldt voor de aankleding van uw pand, zowel binnen als buiten. In deze blog geven wij een aantal voorbeelden waarom het goed is om signing te gebruiken om uw bedrijf met de kerst meer op te laten vallen.  

7 succesfactoren van visual merchandising

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 20-jun-2019 12:17:00

Visual merchandising, ook wel de commerciële visuele ervaring genoemd, is de presentatie van uw producten in etalages, winkelschappen of displays. Visual merchandising helpt het bevorderen van de winkelverkoop door een aantrekkelijke winkelpresentatie. Een grote rol hierbij is de beleving die de klant ervaart, in en rondom uw winkel. Visual merchandising moet de aandacht trekken en ervoor zorgen dat bezoekers even een momentje nemen om te kijken, proberen, voelen en uiteindelijk te kopen. Wat moet u doen om de aandacht te trekken van uw bezoekers? In onderstaande blog gaan we hier uitgebreid op in.

De historie van signing

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 29-apr-2019 16:48:10

De definitie van signing is alles wat te maken heeft met fysieke communicatie van teksten en beelden. Maar wanneer is men begonnen met visuele communicatie? Voor zover bekend is gaat de geschiedenis van signing terug naar het moment waar de mens voor het eerst bedacht om zich op een artistieke manier te uiten. In deze blog gaan we terug in de tijd om de historie van signing te ontdekken.

Tekens en symbolen worden tot heden altijd gebruikt om emoties te communiceren, momenten vast te leggen of om producten en diensten te promoten. Dit begon al in de tijd dat mensen in grotten illustraties tekenden. Wat de grotschilderingen uit het stenen tijdperk precies betekenen is niet helemaal duidelijk, maar volgens de meeste theorieën werden de tekeningen gebruikt voor ceremoniële redenen, zoals sociale of religieuze rituelen.

4 tips voor de juiste gevelreclame

Geschreven door Jan Peter Verheuvel op 8-apr-2019 13:37:53

Wat is gevelreclame? 

Gevelreclame is de naam van alle uitingen van uw bedrijf of merk die, aan uw pand bevestigd, ervoor zorgt dat voorbijgangers uw merk waarnemen. Gevelreclame helpt bij het creëren van herkenbaarheid van uw pand en het vergroten van de naamsbekendheid uw bedrijf, organisatie of winkel. Gevelreclame is in veel gevallen het eerste dat bezoekers zien van uw bedrijf of merk. Het is belangrijk om voor duidelijke en verzorgde gevelreclame te kiezen om zo bezoekers een goede eerste indruk te geven van uw bedrijf. Er zijn verschillende vormen van gevelreclame, zoals bijvoorbeeld: raambestickering, gevelbelettering, reclameborden, lichtbakken, neonreclame en doosletters. Het is goed om eerst na te denken over de vele mogelijkheden van gevelreclame, voordat u concrete keuzes maakt in het ontwerp en de aanschaf. In deze blog geven we u 4 tips om tot de juiste keuze voor uw gevelreclame te komen.

We beginnen eerst met de voors en tegens van gevelreclame. De voordelen van het gebruik van gevelreclame zijn groot, echter zijn er ook wat zaken waar u aan dient te denken.

RECENTE BLOGPOSTS

CATEGORIEËN

Toon alle

Iedere maand de laatste blogposts per e-mail toegestuurd