RECENTE BLOGPOSTS

CATEGORIEËN

Toon alle

Iedere maand de laatste blogposts per e-mail toegestuurd

Interactieve reclame met QR-codes

Posted by Nicky Smol on 25-jan-2022 9:05:00

QR-codes bestaan al sinds 1994. Het bekende zwartwitte vierkantje heeft de laatste jaren echter een enorme comeback gemaakt. En dat is niet zo gek, want de codes zijn ontzettend gemakkelijk in gebruik.

QR staat voor 'Quick Respons'. Door een QR-code te scannen kom je binnen enkele seconden automatisch op de bijbehorende websitepagina. Makkelijker kan bijna niet!

Waarom de QR de laatste jaren zo populair is geworden? Simpel: wie loopt er tegenwoordig niet met een smartphone op zak? En in een tijd waar potentiele klanten altijd druk zijn, is een QR code de perfecte manier om traffic naar je website te genereren.

QR-codes in Signing

Oke, je bent overtuigd en wil graag QR-codes inzetten. Maar hoe? Tegenwoordig zie je overal QR-codes en dus is het een kunst om jouw code eruit te laten springen. Dus hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep je QR code scant en op jouw website terecht komt? De eerste stap is het trekken van aandacht met jouw signing.

Je kunt natuurlijk gewoon ergens een QR-code in je signing verwerken. Dat is al een vooruitgang, want mensen die meer informatie willen na het zien van jouw reclame of signing zullen hier zeker gebruik van maken. Maar als je op zoek bent naar iets meer creativiteit, laat je QR-code dan deel uitmaken van het sign-ontwerp zelf! Kijk bijvoorbeeld eens naar deze creatieve QR codes van Montgomery Street in Amerika en Allied Pickfords.

street-signs_05   allied-pickfords


Interactieve QR-routes

Als je een route volgt in een mooi park of een pretpark, hoe leuk is het dan om een interactieve ervaring te hebben waar je alleen je telefoon voor nodig hebt? QR-codes zijn een onmisbare brug geworden tussen de fysieke en de virtuele wereld; van offline naar online in een paar seconden. Voeg bijvoorbeeld een QR-code toe aan een plattegrond voor aanvullende informatie of creëer een speurtocht met opdrachten. De mogelijkheden zijn eindeloos!

oer-ij Hierboven ziet u een foto's van een van onze bewegwijzeringsprojecten 'Langs de oever van het oer-ij'.

QR-codes als marketing instrument

QR-codes zijn voor bedrijven een uitstekende marketing tool. Offline marketing meetbaar maken? Dat kan met QR-codes! Het is namelijk heel makkelijk te traceren hoe mensen op jouw website terecht zijn gekomen. En meten is weten. Dit is de reden dat veel bedrijven een QR toevoegen aan hun reclame of signing. Waar je dan aan moet denken? We zetten een paar voorbeelden voor je op een rij:

  • Het laten bestickeren van bedrijfsauto's is dé manier om naamsbekendheid te vergroten. Trekt jouw bedrijfsauto de aandacht? Dan kunnen potentiele klanten meteen scannen voor meer informatie. 

  • Gaat het om een grote locatie, zoals een bouwmarkt of winkelcentrum? Dan heeft u wellicht een plattegrond bij de ingang staan. Voeg hier een QR-code aan toe zodat bezoekers de kaart 'mee kunnen nemen'.

  • Maakt u gebruik van reclamezuilen of wanddecoraties? Vergeet hier dan ook niet een QR aan toe tevoegen! 

acta auriga QR header
Een voorbeeld van wanddecoratie met QR-codes: cargoschip Acta Auguria. Een project door Blomsma Print & Sign.


De mogelijkheden met een QR-code

Veel mensen weten dat je een QR-code kunt scannen om op een website terecht te komen. Maar QR-codes kunnen je ook doorverwijzen naar een telefoonnummer of een kaart/menu.

Dit zijn de bekendste opties van een QR-code:

  • Openen van een URL (website)
  • Direct een telefoonnummer bellen
  • Openen van een PDF bestand
  • Openen van een kaart of menu
  • Verbinding maken met een WiFi netwerk

   

Benieuwd hoe QR-codes jouw reclameuitingen kunenn versterken? Wij denken graag met je mee! Neem gerust contact met ons op.

 

REAGEER OP DEZE BLOGPOST